ימים פתוחים לקראת הרשמה להכשרה
.

לקראת ההרשמה יתקיימו שלושה ימים פתוחים - 

הינכם מוזמנים להירשם לאחד מהם או יותר.. 

לפרטים נוספים צרו קשר כעת :

050-5216717 | miriamabrah@yahoo.com

ההכשרה השנתית:

ידע חדשני וכלים כדי להיות מחנך שהוא מורה לחיים

הצטרפו למסע אשר עניינו גילוי האדם והפוטנציאל האינסופי שבו ובה, מסע המעמיק אל התנאים בהם פוטנציאל אנושי זה נפתח ומתגלה בעושרו!

תכנית ההכשרה ב'מרחב לפיתוח חינוך עתידי' מכשירה אנשים שרצונם לאמן את עצמם להיות מחנכים במובן המלא והעמוק של המילה. אנו מזמינים למסע זה אנשים שרוצים לאפשר לפוטנציאל הגבוה של עצמם ושל ילדיהם או הילדים שהם פוגשים לבוא לידי ביטוי ולהיות בתהליך של חיפוש ולמידה. אימון מחנכים הוא הרבה יותר מרכישת ידע או מקצוע – הוא מסע של התפתחות אישית המאפשר לאדם ליישם את הערכים שהוא מאמין בהם.

ההכשרה במרחב לפיתוח חינוך עתידי מציעה

שילוב של רכישת ידע אקדמי על-פי עקרונות תבנית החינוך המוזהב יחד עם עבודה ערכית ואישית. המטרה היא הרחבת התפיסה בנושא מבנה האדם, אשר מבוססת על ידע חדש וחיוני אודות מערכותיו הרבות והמורכבות, והדרך למציאת מיקום פנימי וחיבור למקורות השראה הנדרשים לעבודה חינוכית. 

התבוננות והבנת טבע האדם ושלבי גדילתו

אנו לומדים בצורה מעמיקה את עקרונות תבנית החינוך המוזהב, הנשענים על ידע שנאסף לאורך העשורים האחרונים הנוגעים לחקר המערכת האנושית, מהותה והתפתחותה ואיך אלו מתבטאים אצל ילדים בשלבי גדילתם השונים.

חקר סביבת הלמידה והשפעתה המכרעת על איכות הלמידה 

יצירת אווירה תומכת - ברמה הפיזית והאנושית. פיתוח המודעות לבחירת חומרים המותאמים למרחבי הלמידה מבחינתהשפעתם האנרגטית על תפקוד המערכת החושית. טיפוח סביבה אנושית בה גדילה, התפתחות ותהליכים הרמוניים יכולים להתרחש באופן מיטבי.

המחנך ומסע ההתפתחות שלו

כשם שמטרתו הראשונה של חינוך מסוג זה הנה לטפח את הילד עצמו, על צדדיו וכישוריו השונים, כך גם שואפת הכשרת המורים לטפח ולעודד את מהותו המתפתחת של המורה כאדם וארגז הכלים שלו, שיכול לכלול: כריזמה אישית, יכולת להשתנות, מודעות עצמית, או מינוף אתגרים למקומות חיוביים.

שנות הילדות כחלון הזדמנות 

הבנת מהות התהליכים העיקריים והאתגרים השייכים לשלבי התפתחות האדם, מאירה את משמעותה של תקופת הילדות ולאן שנות החינוך הראשונות צריכות לכוון, על מנת לצייד אדם צעיר בכלים ובאיכויות כדי להצליח בחייו הבוגרים.

התנסות מעשית

בהכשרה מתלווים הסטודנטים לחיי הגן ובית הספר. ישנן הזדמנויות לצפייה במחנכים מנוסים ואף האפשרות ללמד תוך ליווי וקבלת משוב ללמידה מההתנסויות.

כמו כן, ישנו פרויקט מעשי שכל אחד מהסטודנטים בוחר ויוצר לעצמו.

חינוך בהתהוות 

המרחב ממשיך להתפתח ולהציע תוכנית מתעדכנת. המרחב מעניק למשתתפים כלים לפיתוח ומחקר מתמשך, מתוך ההבנה שבעידן הנוכחי השינויים מואצים והצורך בהתעדכנות הינו צו השעה

למי ההכשרה מתאימה?

 ההכשרה מתאימה למחנכים במובן הרחב של המילה, כולל מורים, גננים, הורים וכל אדם שחינוך הוא בנפשו. הלימודים מתמקדים בנושאי ליבה של חינוך הניתנים ליישום בקשת רחבה של ביטויים. 

 מורים

מהות ה"תפקיד" של "מורה" השתנתה כל כך בשנים האחרונות, שאפילו הכינויי "מורה" נשמע מיושן ולא רלוונטי. כפי הניראה, המורה כבר אינו מהווה את מקור הידע, ואופי הסמכות שלו מאד השתנה.
בלימוד הפרונטלי שעדיין קיים ברוב בתי הספר, אדם אחד בוגר עומד מול קבוצת ילדים גדולה, וצריך להוביל את כולם בחן ובעניין ליעדים שלא תמיד קלים ל"מכירה". המורה צריך להיות סטנדפיסט, פסיכולוג, אמן תקשורת, מומחה להתפתחות הילד, מנחה קבוצות, מעניין, מתחדש ובעיקר מלא אהבה.
נראה כי היום רווחת ההבנה שהמרחב הזה, "כיתה" (בן מאתיים השנה) אינו משרת את המטרה שלשמה התכנסנו. ההבנה שזה כבר לא עובד אולי קיימת, היכולת לדעת מה לשים במקום או ליישם רעיונות חדשים עלולה לקחת קצת זמן. מה עושים בינתיים? במרחב אנו במסע חיפוש אחר הדרך להתעדכן, במרחבי ותכני הלמידה, אופני הלמידה. יש כאן הרבה שאלות פתוחות וגם עירנות שתוך כדי העדכונים יש להשאיר. ואין ספק שיש גם לשבח את הדברים הטובים שכדאי לשמור עליהם.

 גננים

שנות החיים הראשונות של אדם, הינן השנים המשמעותיות ביותר בתחום של הדפסה והטבעת דפוסים ותוכן במערכת האנושית. חוויות הילדות, המידע והגישות לחיים שהילד יספוג, יהוו בסיס איתן (לטוב ולרע) לכל מה שייבנה אחרי זה.

בהכרח, האחריות על כתפיהם של הצוות החינוכי לגילאים הצעירים גדולה, והיה נבון שהאנשים המיומנים ביותר יעבדו עם הקטנים ביותר, מהסיבה הפשוטה של'טעויות' או חסכים בגילאים הצעירים יותר, יש השלכות עמוקות ורחבות יותר, והן קשות בהרבה לתיקון בהמשך החיים.

היבט נוסף בהכשרת גננות/גננים נובעת מן העובדה שהעבודה עם ילדים קטנים מאתגרת אצלנו את אותם המקומות הראשוניים, ומזמנת הזדמנויות בשפע להתפתחות אישית, ולריפוי שלנו עצמנו למרות שאנו כבר מבוגרים. תמיכה וכלים לשמירה על איזונים אישיים יכולים לסייע מאד בתפקוד גבוה יותר ובטוח יותר עם הילדים.

 הורים

"GOOD ENOUGH PARENTING" (הורות טובה מספיק) הינו מושג שכתבו עליו כמה ספרים. ויש בביטוי הזה הרבה אמת, מכיוון שעוד לא נולד האדם או ההורה המושלם.

אהבה ואינטואיציה הורית הן ללא ספק החלק המכריע בהורות. אך לידע, ולפניות רגשית גם מקום כבוד בסדר החשיבות.

כהורים אנו מתמודדים עם אתגרים שאין עליהם מענה אחד וקל. הזמנים בהם אנו חיים מביאים עמם התלבטויות חינוכיות ואישיות. נושאים טעונים כמו הסחפויות למיניהם, השליטה ב'זמן מסך', של 'להיות כמו החברים', והצבת גבולות, תובעים מאתנו עבודת לב וראש כאחד.

למעשה, שנות הילדות בהן יש לנו השפעה ישירה, קצרות, למרות שהן יכולות להרגיש לעיתים כמו נצח, ויש לנו חלון הזדמנויות לא ארוך מדי להשפיע, לזרוע ערכים ומידע, ולמסד את היחסים שלנו עם ילדינו. כל אלה יהוו תשתיות משמעותיות להמשך החיים.

למרחב כלים מעשיים וידע שיכולים לעשות הבדל ולכוון הורים להורות טובה יותר וקרובה יותר למה שהם רוצים לתת. התכנית נוגעת בדרכים לחשוב על נושאים מאתגרים בהורות, ואיך להכיל את הקשיים שהורים רבים פוגשים וחווים בצורה זו או אחרת.

בוגרי ההכשרה משתפים

תוכנית ההכשרה פועלת מזה כ-10 שנים. בוגרי מסלול ההכשרה עובדים בהצלחה עם הכלים שרכשו בתכנית במסגרות חינוכיות בכל הארץ, וחלקם אף השתלבו בעבודה במערכת החינוך הייחודית והמבוקשת שפועלת ביישוב מעלה צביה, בגליל. רבים מהבוגרים מעידים על כך שהתכנית הייתה עבורם חוויה משנת חיים שהשפיעה גם על ההצלחה המקצועית שלהם כאנשי חינוך, וגם על חווית ההורות שלהם.

ההכשרה נתנה לי כלים מעשיים להעיר את עצמי כדי שאצליח להכיל את הצרכים המשתנים של ילדיי. נוצר בינינו - הלומדים לבין המרצים קשר אנושי שיצר לימודים באווירה של משפחה ואני שמחה על ההזדמנות הזאת.

ד"ר נועה בכר-חיננזון 

לאחר שנתיים בהכשרה, אני מבין בתהליכי אנוש באופן שאף פעם לא הבנתי... זה גורם לי לכתוב מחדש את החזון שלי. ההכשרה העשירה אותי, ואני חש שקיבלתי כוחות מחודשים - דבר שמאפשר לי לבחור דרך ממקום יותר מדויק, יותר מסור, יותר אחראי וארוך טווח. 

נועם ברנהיים

בשנתיים האחרונות, הגן בו אני עובדת ברעננה הוכרז כגן מספר 1 עם הביקוש הגבוה ביותר במרחב השרון. שנתיים ברצף! אין לי ספק שזה קשור להשתתפותי בהכשרה ולעובדה שיישמתי כלים רבים שרכשתי בה.

סמאח מאג'ד עודה

בהכשרה לוקחים חלק כ-15 מרצים המומחים בתחומם

אשר מגיעים ופותחים צוהר להבנת האדם, הבנת הילד והמהות החינוכית בעידן הזה.

צוות ההכשרה

מרים אברהמסון

מקימה ומנהלת את המרחב לפיתוח חינוך עתידי. אמנית ומורה מוסמכת לאמנות ונמנית עם קבוצת האנשים שהקימו את בית הספר "תבנית החינוך המוזהב", חוקרת מזה 40 שנה ומבלה מסע ארוך ועמוק עם השאלה המהותית השואלת "מה זה אומר להיות אדם" תוהה על ערכים המתאימים לזמננו, גישות ומפתחת כלים רלוונטיים לילדים ולנוער. הקימה את ההכשרה למורים והורים במטרה להציע מהתבונה הרבה שנאספה בבית הספר "תבנית החינוך המוזהב" לאורך השנים כדי שעוד ועוד ילדים יקבלו הזדמנות לגלות את טבעם ותבונתם הטבעית בעזרת מורים שעושים דרך.

גפנית שלוי

יועצת בכירה, אמנית חינוכית - יוצרת אומנות מקדמת למידה. הקימה את "תבנית השלום" תנועת נוער ישראלית במעלה צביה, יוזמת פרויקט "ארץ נקייה אין זו אגדה"- פרויקט ניקיון הארץ ביחד עם ילדים ונוער, יוזמת תנועת הנוער הבינלאומית:

Young Template of Peace. בעלת תשוקה גדולה לקדם ולחקור את הפוטנציאל של תקשורת בינלאומית בין צעירים, מבוגרים. עוסקת בחינוך פורמלי ובלתי פורמלי ומובילה פרויקטים חינוכיים כבר 22 שנה.

ונמנית עם מקימי בית הספר תבנית החינוך המוזהב. 

פרופ' חנה שחר

יועצת פדגוגית, ראש צוות חשיבה בנושא חינוך לערכים, מנחה בכירה וראש החוג להכשרת מורים לתפקידי הדרכה במכללה אקדמית גורדון, חנה נמנית עם הצוות המקים של בית הספר תבנית החינוך המוזהב. בעבר לימדה בבית-הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן. ניהלה פרויקטים לשיפור מערכות חינוך בערים שונות בישראל, והדריכה קבוצות רבות של מנהלים, בעלי תפקידים ומורים בבתי-ספר יסודיים ועל-יסודיים בישראל ובארצות אחרות. פרסמה שישה ספרים שורה ארוכה של מאמרים, בעברית ובאנגלית, בנושאים של למידה שיתופית וארגון בבתי-הספר. 

 

למידע נוסף והרשמה להכשרה השנתית
יש להשאיר פרטים וניצור עימך קשר בהקדם
לפרטים נוספים צרו קשר כעת :

050-5216717 | miriamabrah@yahoo.com

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.